Helg me plugg

Äntligen igår så var det idol final, mellan marie och amanda. Jag höll självklart på marie hon e ju en sångerska i världsklass. Det var lite taskigt av tv4 att typ lura båda, jag trodde först när marie grattde amanda att hon vunnit. Sen sa Jihde att Marie vann, så jävla bra. För andra gången vann rätt person idol.

Men i morse så var det ingen sovmorgon för mig var tvungen att gå upp vid kvart över sju, skulle in till stan me pappa å klippa mig vid åtta. Det gick bra att gå upp så tidigt men nu börjar jag bli trött. När jag ska klippa mig så har jag alltid problem å berätta hur jag vill bli klippt. Så jag letar upp en bild på nätet och visar upp. Pappa klipptes först sen var det min tur. Min frissa e lite annurlunda än tidigare, det e lite kortare, uppklippt å me lugg. Det blev värsta snyggt. Jag tänkte att jag måste följa trenden i klassen med att klippa sig..hehe.

Efteråt så åkte vi till högdalen där vi skulle se min lillbrorsa spela innebandy match med sköndal. Dem har 2 lag i 2 serier, idag var det b-laget.  För de skulle möta ärkerivalerna Högdalen. Jag kan bara säga att brorsans lag knäcker i båda serierna. Dem vann me 9-3. Men det tråkiga som hände under matchen var när en kille i sköndal som e ganska lång å tung gick in och fajtade me en liten kille i högdalen. Den killen flög över sargen. Domare dömde att det var högdalens boll. Det va helt rätt för det var inget som e förbjudet att göra. Då börjar högdalens tränare att slänga sitt block o skrika på den stackars ensamma unga domaren. Han gick fram o sa massa elaka  grejer. Han var väldigt hotfull. Han blev utvisad ur lokalen. Domaren skrev upp det, han kommer säkert att skriva en rapport. Hoppas den där jävla tränaren blir avstängd länge. Alla applåderade åt domaren, det va fan starkt av han.

Nää, nu måste jag verkligen plugga. Som jag måste göra i princip hela helgen, kul va.

Detta har jag nästa vecka:
Måndag: Dataprov i exel, spanka läxförhör
Tisdag: Nationellt prov Matte A del 2, inlämmning av lab. rapport i kemi och inlämmning av Sv-uppgift.
Onsdag: Kemi prov i sökiometri, dessutom utvecklingssamtal på e.m.

Veckan därefter har vi: Samhällsprov- Politik i Sverige.

Ni får önska mig lycka till mig..hehe.

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0