Nyårsafton

Nu var det verkligen ett tag sen jag skrev något, exakt en vecka sen. Har inte direkt haft ork eller tid. Kan nog börja med att säga att jag e nog en av de få i sverige som fortfarande inte fattat att julen har varit. Jag har verkligen inte det. Dagen innan julafton inga problem å sova, inte spända in´för jul inget. Det känns väldigt konstigt att jag känner så. Hoppas jag inte håller på att tappa lusten för å fira jul:S

Iallafall jag kan ju berätta vad jag fick i julklapp, det var inte så mycke men i allafall. Jag fick som sagt en bärbar data av mina föräldrar, bästa julklappen, väntat nu på att pappa ska fixa det trådlösa bredbandet till den. Jag fick även mjukisbyxor och underkläder av dem. Av brorsan fick hela säsong 1 av LOST, av farmor & farfar fick jag en film och lite smink. Av kussen Bella fick jag ett par fina örhängen från Pilgrim, av mormor & morfar fick jag två snygga linnen från Gina. Sen så fick jag ett foto inramat av min lill kusse Ella som e typ 4 månader, jätte söt.

Ja det var klapparna det. Jag firade jul i tre dagar i år det brukar bara vara 2, firade julafton-annadagen. Sen så har jag mest sovit, har faktiskt inte varit ute å trängts på mellandagsrean har inte pallat det. Herromdagen så va familjen på en innebandy shop, jag skule få en ny klubba av mina föräldrar det var oxå en julklapp. Jag hittade mha en kille som jobbar där en bra klubba. Eftersom den va ganska billig så fick jag ett par snygga skor oxå.

Igår så var jag och famlijen på Hovet för att se en Hockey match mellan Djurgården - Skelleteå kl.16:00. Matchen var till en början en väldigt bra och jämn match, som i andra perioden så blev det slagsmål, 2 från varje lag blev utvisade 2+2. Fast man körde inte 3 mot 3 utan båda fick köra med andra spelare 5 mot 5(som vanligt). Inför sista perioden så stod det 2-2 och Skellefteå hade mest tryck och skott på mål men Daniel Larsson räddade. Men när det var ca 35 sekunder kvar så får Hörnqvist en pass från Danielsson och sätter det. Hela Hovet kokade, det va helt underbart. Sen så var det bara att spika igen å det gjorde dem. Så himla härligt. Patric Hörnqvist i Djurgården han gjorde det mesta. Han gjorde hattrick(3mål), var me i slagsmål, satt därefter utvisad i 2+2 . Det enda han inte gjorde var assist men det var ju lite svårt hehe.

Nä nu har jag pladrat på för mycke. Ska fira nyårafton hemma med familjen med god mat å grejer.

Vill bara avsluta med att säga:
Gott Nytt År På Er Alla!!!

kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0