Det blir aldrig som man har tänkt sig....

Det kan man lugnt säga alltså. Jag har den senaste tiden varit helt hopplös på att blogga och detta av flera orsaker. Det har inte varit som vanligt hemma men det börjar bli det nu...internet fungerar dessutom ingen bra. Det e nåt fel på rautern. I allafall så har jag väl haft det bra, det har varit en hel del plugg å träningar. Åkades fram å tillbaka på brorsans lags matcher i både fotboll och innebandy.

Denna vecka var rätt så lugn, hade matteprov i onsdags som gick åt helvete kommer att få IG. Jag får väl göra skit bra jobb på inlämningsuppgiften och nationella. Sen så har jag fått stå ut me lite tjat å oro från en viss becca som nu i lördags morse åkte utomlands för första gången. Men som en snäll kompis så var det bara att stå ut och stötta henne. Nu hoppas jag att hennes resa gick bra och att hon har det skönt där nere.

Fredagskvällen spenderades bredvid en fotbollsplan på ingarö. Det var nämnligen brorsan å hans lag som hade träningsmatch mot ingarö. Det var en bra match, där brorsan skötte sig bra i mål. Efter 1:a halvlek så stod det 1-1 fast sköndal hade klart varit bättre än dem. Sen i 2:a så var det klart övertag av sköndal och i de sista 10 minuterna så slogs det in några bollar. Sköndal vann tillslut med 4-1 och brorsan stukade tyvärr sitt långfinger.

Men igår så var det jobbigt värre. Nu gäller det först att hänga med i svängarna. Brorsan spelar i innebandy i sköndal P94. De har 2 lag i 2 olika serier men det e i princip samma killar som spelar. A-laget slutade 2:a i sin serie och kommer att flyttas upp en division. Medan B-laget vann sin serie överlägset och kommer förutom flyttas upp en division oxå spela ett slutspel me de bästa lagen. Hoppas nu hängde med där.

Så igår så var det första förkvalsmatchen ute i Bro, en bit här ifrån. Där skulle de möta Sigtuna, kl.17. Matchen började som den skulle å alla nära å kära som var där å hejade på killar satt på ena sidan. Fy vad alla skrek och hejade på. Jag tror att jag aldrig skrikit så mycket på en match. Matchen var väldigt jämn och efter 1:a perioden stod det 0-1 till Sigtuna. (De spelar 2x20 min). Sen hann bara matchen i princip börja förrens motståndarna gör sitt andra mål. Då gällde det verkligen att skärpa till sig, för om man förlorar så åker man ut ur slutspelet. Men sen ett par minuter senare så hade sköndal skärpt till sig och då satt första målet av "ML". Skit bra. Sköndal fortsatte att spela bra och dem fick Sigtuna i gungning. Sen så satte "MP" andra målet när det bara återstod 9:30 min kvar. Sköndal hade många chanser på slutet men det blev inga fler mål från inget av lagen. Det blev då en förlängning som spelas i 5 min där 1:a målet vinner. Och det var en j-la kamp från båda sidor. Ibland var det vissa slarv som kunde ha resulterat i ett mål för motståndarna. Det var bara 52 sekunder kvar och man började bli orolig för att det skulle bli straffar då passar Robban Elliott och han klipper till och sätter den. Hela laget inkl. tränarna flyger in på planen i ett glädje rus. och vi på läktaren flyger upp från våra plater å jublar. Fyy fan vad härligt alltså. Jag satt fan å skakade under matchen.

Nästa helg så spelas nästa match borta i Salem mot Salem på morgonen. Får se hur det går, det blir nog ett ännu tuffare motstånd jag hoppas på det bästa.

Nää, nu e det nog. Tänkte bara säga att jag har VTFF nästa och e då ledig. Det passar väldigt bra för jag e nämnligen sjuk, är försyld å har ont i halsen.

Vill bara avsluta med att göra reklam för grabbarna. Ni e fan kungar.
http://www.sportnik.com/group/26579 (tänk på att bilden e tagen förra året, killarna har vuxit :P)

Go Sik!! Kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0