Det gör ont..

Japp det kan man lugnt säga att min stackars bror har. Jag vaknade i morse av att mamma öppnade dörren å sa att brorsan har jätte ont i magen. Jag hörde hur han skrek å grät. Han bad mig komma så jag gick upp och gick in til honom. Där låg han i sin säng å verd sig i smärtor, han kallsvettades,  skrek å grät. Jag satte mig på sängen och kramade om min stackars bror. Det var en väldigt jobbig syn att se för min bror han e väldigt smärt tålig. Så om han har så där ont då har han verkligen skit ont. Jag gick ut därifrån, mamma stod i telefon hon hade ringt 112 och skulle bli kopplad men inget hände. Hon la på å ringde igen. Jag gick ut därifrån å stod i köket me mamma. Brorsan lyckades ta sig ut till oss och efter en stund var han tvungen att springa ut på toa för å spy. Mamma pratade just då me nån på larmcentralen, det bestämdes att en ambulans skulle skickas. Jag orkade inte med att höra min bror, jag tyckte det va skit jobbigt så jobbigt att jag började gråta. Alla tycker säkret att jag e jätte larvig men nästan alla skulle nog nästan göra det i en sådan situation.

Jag satt vid datorn å försökte tänka på nåt annat vilket var svårt när han skriker över hela lägenheten. Mamma gick å klädde på sig. Hon hann inte ens äta frukost å pappa var på jobbet. Det kändes som evigheter innan ambulansen kom, det var 2 kvinnor som kom med den. Dem ringde på och kom in, brorsan klarade att med hjälp komma ned i ambulansen. Mamma frågade om jag ville följa med men jag pallade inte. Jag skulle mog bara suttit å grinat. Jag har dessutom inte käkat el nåt sånt. Så mamma åkte me brorsan till Astrid Lindgren tror jag att det blev och pappa han skulle lämna jobbet när han visste var de skulle.

Aa nu sitter man här helt själv, känner mig ledsen å orolig för min kära bror. Väntar nu på samtal från mamma el pappa där de säger hur det e me honom. Jag orkar inte käka någon frukost jag e inte hungrig.

Jag tycker dessutom synd om brorsan inte bara för alla smärtorna i magen utan även för en annan smärta. Det e ju så att hans lag i innebandy har en tuff slutspelsmatch på lördag. Brorsan gjorde illa fingret i fotbollsmatchen i fredags å va i måndags på Astrid lindgren. Det visade sig då att en lite bit i fingret var av. Så han fick nåt som stabiliserade fingret. Men han får inte idrotta på 2 veckor. Men pappa tyckte då att han kunde få va me på matchen om det behövdes men nu blir det inget av.

Jag fick precis ett samtal från mamma på sjukhuset, brorsan måste tydligen akut operaras. Det var någonting med testikeln och de måste operera fort så att han inte får några men. Stackars brorsan.

                                                                                                                   Orkar inte skriva mer :(    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0