För kung & fosterland...

Idag så kom det ett brev till mig från Pliktverket,  som alla födda 91 får i år. Där försöker de få dig att gå  lumpen. Först ska man göra ett lämplighetstest, om man går vidare blir det mönstring osv. Som tur e att det e frivilligt för oss tjejer, vilken j-la tur. Jag tänker inte göra lumpen, jag tänker inte ens testa om jag skulle va lämplig. Det e jag säkert men palla asså.

Ska nu skriva rent sam-uppgiften som skulle varit inne förra veckan, men den har inte blivit gjord. Men om jag känner min samhälls lärare rätt så gör det ingenting att den kommer in lite sent hehe.

Igår kväll så åkte jag me pappa för å hälsa på brorsan på sjukhuset. Han delade rum me en liten kille som kanske va 3 år eller nåt. Det var ganska jobbigt att se honom, men ändå inte. Nu var han ju opererad och fick morfin som smärtstillande. Han var jätte glad av att se mig och samma här. Han berättade att när han ropade på min på morgonen var för att han ville se mig. Det kändes då som att han trodde han höll på att dö. Mina föräldrar sa senare att han hade nog en näradöden upplevelse. Efter en stund på sjukhuset åkte jag å föräldrarna hem, han var så stor å duktig att han stannade där sj under natten. Men jag fick flera mess från honom under natten om att ungen som han delade rum med hade ont å skrek. Så brorsan har nog inte sovit så bra.

Men nu i eftermiddag blir han utskriven, det  blir skönt. Han var väldigt uttråkad igår. Och så får jag ta hand om min lilla älskling. Det var under gårdagen som jag insåg hur mycket jag älskar honom och hur mycket han betyder för mig. Mamma å pappa sa dessutom att jag å brorsan har en väldigt nära relation. Jag har inte tänkt på det men det stämmer nog.

kram<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0