The winner takes it all...

Japp, då var det måndag igen och ny skolvecka efter en vecka ledigt. Det var väl sådär skoldag, första lektionen var sam där en kille från "unga aktiesparare" kom och höll föredrag. Sen trodde jag & becca att vi skulle ha engelska prov. Typ hela klassen åkte hem men vi tänkte va duktiga å stanna kvar. Men när Nicklas gick till lärare och frågade om vi hade eng-prov idag så svarade hon: "va, har vi engelska idag?". Seriöst, bra lärare. Det betydde att jag hade 2 h hål, jätte kul not. Därefter var det seg spanska. Jag kan säga att jag fortfarande e försyld. Jag e snuvig, hostig å ont i hals och huvet. Börjar fundera om jag både e försyld och att pollen slagit till. Får väl se, men det blir ingen träning för min del idag heller.

Appropå min titel idag så e det från i lördags då min brorsas innebandy lag sköndal hade 2:a slutspelsmatchen borta i salem mot salem som låg i div. 2(nu 1) medan sköndals b-lag låg i div. 4(nu 3). De lag som förlorade åker ut. Tyvärr så blev det så men det var nästan förväntat. Sköndal saknade flera av sina bästa spelare och inställningen innan var inte den bästa. Men det var ganska jobbigt å se. När det var typ 5 min kvar å en av killarna skulle byta så sparkade han i sargen han var skit förbannad. När slutsignalen väl gick å lagen tackat varandra slängde 2 spelare iväg sina klubbor och när den ena, Elliott skulle hämta klubban så sparkade han i sargen å när han kom till avbytarbänken för att hämta sina saker så sparkade han i sargen igen och man såg att han var nära på att gråta. Brorsan som inte kunde va me berättade att det var rätt så tyst i omklädningsrummet. De var nog besvikna och frustrarade. Vill bara säga att när detta lag vinner så kan man knappt se det.  De lunkar av plan som ansiktsuttrycket, "har det hänt nåt el?!"
 Robbans mamma berättade att i bilen påväg hem så var det knäpptyst i bilen, det kändes knappt som om "MP" och Robban andades. Hehe, jag förstår dem.(Robban var han som sparkade i sagrgen flera ggr innan matchen var över).

Sen igår så var jag + familjen hemma hos min farbror med familj. Han hade fyllt år. Det var jätte kul att träffa dem + övriga släkten. Sen så hade hans dotter Ella blivit så stor hon blev 8 månader samma dag som han blev 41. Sen på kvällen så åkte jag, pappa å brorsan och tittade på brorsans lag i fotboll som spelade en vänskapsmatch mot tellus. Det gick sådär det blev straff till dem i början av match, det var tackvare Robban hehe. Sen gjorde de 2-0. Sköndal hade många chanser, och tillslut så gick passningen fram perfekt från "MP" till Kevin som äntligen fick slå in ett mål. Han hade haft många chanser tidigare. Det slutatde 2-1 tyvärr men men, det var ej en viktig match å brorsan stod ju inte i mål

Nää, nu har jag skrivit för mycket som vanligt. Har studiedag imorgon, ska typ ut å shoppa lite då.

kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0