Paintball..

Japp, idag var det som sagt dax för paintball. Behövde inte vänta många timmar innan det va dax å åka. Gick typ upp vid elva å vid 12:45 skulle vi bege oss mot sköndal för å möta upp de andra. Jag hängde ju på brorsans innebandylag å spelade. Den enda tjejen, 21 grabbar(killar + nåra vuxna), hehe. Pappa hade fixat el snarare delat in lagen, jag å brorsan hamnde på olika lag.

Väl där fick man overaller och masker å sen var det genomgång osv. I första omgången skulle lagen börja från varsin sida å det gällde å skjuta ut de andra. Blev man träffad skulle man skrika "död", sträcka upp armen å gå ut. Man hade förlorat. Jag som aldrig tidigare spelat blev kvar sist i mitt lag å i andra var det bara johan kvar(en av tränarna). Men lyckades tyvärr inte träfffa han utan blev träffad själv. Andra omgången, samma regler. Fegade ett tag å gömde mig långt bak. Men sen sa en av mina lagkamrater å gå fram i ett hus, vi va ett tag 3 där. Sen blev en skjuten, då kom en annan å vi var 3 st igen. Jag gömde mig i hörnet, folk sköt genom alla fönster. Tillslut var det bara jag kvar å då har man typ 8 skott kvar, inte bra. Visste inte heller hur många som e kvar, men hör helt plötsligt nån skrika(pratar me nån) så ja tittar ut genom det ena fönstret å skjuter. Sedan, ner igen eftersom han skjuter tillbaka. Men märker inte att en annan kommer från ett annat håll å skjuter genom dörren å ja blir träffad i axeln å på masken.

Men efter den omgången, körde vi "Catch the flag", ungefär samma regler som i förra, men nu gällde det oxå å ta den svenska flaggan som låg i mitten av banan och ta det till ens lags sida. Vårt lag ägde, Jocke tog den fan 2 ggr. Fett bra. Efter den sista gången me "catch the flag" så fick stackars Elliott ett skott direkt i nacken, å man säga att han hade skit ont. Men han var iaf me i sista omgången.

Den kallades "highlander", lite andra regler. Nu så åkte man inte ut om man blev träffad utan man behövde bara gå till bak till skyddet bakom än(närmast). Man åkte ut då ens amo. va slut. Det gick väl sådär, till 5 min in i det hela. Då det va lite missförstånd typ. Jag stod bakom ett hus me elliott å en annan (kommer inte ihåg vem). Iaf vi sköt mot robban som låg bakom ett skydd längre bak. Efter ett tag kommer missförstånden, vilket resulterar i att jag får ett direkt skott rakt på min bara nacke(hade inget som täckte nacken). Fyy faan va ont det gjorde. Förstod verkligen Elliott tidigare. Låter säkert as töntigt men ja grät väl i en minut av smärtan, hehe. Kan säga att det gjorde ont ett långt tag efteråt...

Ganska snart efter det hände gick vi ut pga av inga skott kvar. Så man hade masssa fina gula fläkar i nacken å på händerna. Jaja, det var rätt så kul ändå. Det kommer nog kännas i kroppen imorron..

När man kom hem slängde man sig direkt in i duschen, kollade då om jag fått några märken. Har  2 på armen, ett på axeln/ryggen å så den värsta i nacken. Måste ha uppsatt hår eftersom det gör ont när den nuddar, hehe.

Kvällen va rätt så lugn, åt värsta smaskiga maten. Stekt fläskkaré me bakad potatis å vitlökssmör, väldigt mumsigt. Sedan så har jag bara chillat framför tv:n. E just nu egentligen för trött för å va uppe, borde gå å lägga mig. Ska nog göra det snart.

Imorrn e det nog bäst att jag läser på lite saker. Boken på engelskan å såklart läxan i trafik. Sen så ska familjen ju gå på visning.

Sorry för att det blev ett långt inlägg...
kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0