Plågsamt...

Glömde å säga det men jag säger det nu istället. Men det var igår kväll som mamma kom in till mig å sa att findus(vår el min hamster) var konstig. Och kan säga att han var det. Det är nåt som inte stämmer med bakhasen, han vinglade å kunde inte riktigt gå. Så vi tog ut hjulet å rören, känns lite onödigt. Det var verkligen en plåga å se honom. Han ramlade nästan hela tiden å ibland hade han jätte problem å komma upp. Ibland hamnade han på rygg å då fick man hjälpa honom å komma upp. Mamma sa att det såg ut som om findus va full, det gjorde det verkligen. Jag stod där tills han krånglade sig in i huset, ville inte att han skulle gå runt me risk å hamna på rygg å inte komma upp.

Ungefär så här var våran förra hamster tusse precis innan han skulle dö, men då va han typ 3 år. Vilket e väldigt gammalt för en hamster. Hamstar blir ofta mellan 2-3år, findus e bara 1,5 år. Man trodde att han skulle leva ett tag till men man vill ju inte att han ska leva om han lider.

Jag, liksom övriga familjen tror att han inte har så långt kvar. Så nu e man iallafall förbered på det, men det e alltid lite jobbigt när ett djur går bort. Låter jätte barnsligt, jaja det e väl det. So..

Jag vet inte hur det e me han idag,  har inte sett honom. Får se om han kommer ut annars e han någon annanstans.

kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0