Kokande Globen:D

Japp, dagen började vid 11 då jag gick upp, käkade ingen frukost idag. Nån timme käkade jag lunch. Vid 14 gick familjen till globen för å hämta ut våra biljetter vid djurgårds shoppen. Vi skulle se Djurgården-LInköping på Globen. Vi väntade en stund på 2 arbetskamrater till pappa sen så gick vi in. Innan man går in så visiteras man, men det ända jag behövde va å visa killen va jag hade i väskan. Sen sa ha ba okej så fick jag gå förbi. Jag tror det e så att det bara e kvinnor som får visitera tjejer å kvinnor. Platserna vi hade va helt okej, fast det va ganska nära djurgårds klacken. Men va fan lite huvudvärk ska man väl tåla. Stämming va på topp i Globen redan innan matchen det gjorde det inte sämre av det blev ett snabbt mål. Globen kokade me över 9700 i publiken.

Matchen va riktigt bra, inte dirket super spännande för Djurgården spelade ut Linköping (som ändå ligger före i tabellen). Första perioden:  3-0, andra: 2-0, tredje: 1-0. Slutresultatet alltså 6-0 till DIF, matchens lirare blev självklart Djurgårdens unga målvakt Daniel Larsson.

Sen blev matchen inte sämre när kommentatorn säger i 2:a att Sverige vunnit över Norge I Handbolls EM efter 2 förlängngar å e klara för VM nästa år. Sverige slutade 5:a i EM. Bra killar.

Den här dagen kan inte bli sämre.

Väntar nu på att en smaskig middagen ska bli klar. Klyftpotatis å kött. Mums.

puss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0