One vision....

Japp, då fastnade jag framför datan i ett par timmar igen. Andra kvällen i rad. Men pallar inte se fotboll hela tiden. Dagen har varit full av fotboll. Jag följde som sagt me brorsan å tittade när hans lag sköndal spelade vänskapsmatch mot Skogås/Trångsund. Vädret var väl inte det bästa. Innan match kom lite regn men det gick förbi å vi klarde oss hyfsat. Matchen var väl okej, sköndal fick inte riktigt igång spelet tyvärr. Det stämde inte riktigt som det ska. Men det gjorde inget, sköndal vann med 1-0 med mål av Kevin. Brorsan stod i 1:a halvlek å Jonas i 2:a. När vi var påväg till t-banan så började det regna så vi fick gå raska steg, vi ville dessutom hinna hem till Sverigematchen. Vid kom hem vid 5 över 6 så vi hade inte missat så mycke av matchen. Kollade en liten stund innan mamma ringde å bad mig komma ner till pizzerian å hjälpa henne bära hem. Under den stunden hann tyvärr Spanien göra mål.

Jag tog på mig jackan å skor och gick ut. När jag kom ut så ös regnade det, fyy vad det verkligen öste ner. Men jag hade inget val så jag sprang den inte allt för långa biten. När jag kom fram var jag genomblöt, det såg ut som jag hade stått i duschen me kläderna på. Mötte upp mamma å tog skydd utanför pizzerian. Fyy. Därinne visade de matchen så när mamma gick in å väntade på att pizzorna skulle bli klara så kollade jag lite på matchen. När väl pizzorna var klara å vi hade börjat gå så hörde vi ett vrål, antog att det blev mål. När vi kom hem så fick vi reda på att Zlatan hade kvitterat, nice. Vi satte oss sen å käkade pizza framför tv:n. Kan bara säga att 2a halvlek var extremt spännade. Ni skulle sätt å hört mig. Haha. Men när det nästan var slut å man trodde att vi skulle få 1p så göra David Villa mål. Först så borde Sverige fått en frispark men den där j-la domaren blåser inte. Spelet fortsätter å de gör mål. Usch. Asså den där domare var typ på Spaniens sida, iallafall under 2a halvlek. Nu ser det dessutom ut som att Ryssland vinner över Grekland vilket inte var så bra. Det innebär att Sverige måste vinna mot Ryssland på onsdag....

Just det. Robin om du läser detta. Jag skulle behöva ha tag i dig, skulle du kunna logga in på msn mellan 10-12 imorgon. Det är om filminspelningen, el snarare resan till Linnéa.

kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0