Vår bästa tid är nu...

Japp, då sitter jag här igen. Kom hem för ungefär en timme sen kanske...

Vi fyra så mötte jag manda å mathilda i slussen, jag fick även hälsa på Mandas pojkvän Stefan. Han gick å vi tog oss upp på ringvägen. Dirket när vi träffades började vi snacka, vi hade en hel del att snacka om. Vi bestämde oss för å ta en fika på Gunnarsons, tog en kanelbulle och en fanta. Vi sattes oss ute men gick in efter en stund eftersom det blev lite kallt. Det var riktigt kul, vi pratade om allt mellan himmel å jord, skrattade å hade kul. Efter 85 min kanske så behövde vi röra på oss eftersom vissa skulle iväg. Trots den korta stunden så hade vi jätte kul å trevligt. Vi måste verkligen göra träffas igen snart, kanske till och med träffas å festa. Man vet aldrig.

Istället för att åka hem så åkte jag till Skarpnäck, tänkte titta på när brorsans lag Sköndal spelade en vänskapsmatch mot Tungelsta. Jag kom me t-banan innan mamma så jag väntade en stund på henne utanför å vi gick sedan gemensamt till fotbollsplanen vid skrapnäcksfältet. Satte oss å kollade på matchen som började vid sex. I början av spelet så hade Sköndal inte alls spelet, det stämde inte. Tungelsta hade bollen i princip hela tiden å Sköndal kom knappt upp i anfall. Ganska snart stod det 0-1 å lite senare efter en hörna så går bollen snöpligt in. 2-0 till Tungelsta. Men sedan så vände det Sköndal hittade spelet å kom upp i bra anfall. Vilket resuterade i mål, av vem vet jag inte. Tror det va Kevin el Niklas e inte säker. Lite senare så fick SIK en hörna å när den slogs så drog en Tungelsta spelare en SIK spelare i armen i straffområdet. Vilket betydde straff, vilket Elliott satte lätt som en plätt. 1:a halvlek slutade 2-2.

Man kan säga att SIK i princip ägde spelet större delen av 2:a halvlek. Med många målchanser, skulle den gå in nån gång. I mitten av 2:a kommer äntligen ett  Sköndal mål, efter en snygg framspel av Younes kan Kevin slå in den. 3-2. Det dröjer inte så lång tid innan Niklas slår in slutresultatet 4-2. Mycket bra repetion inför tuneringen i Enköping nu i helgen.

Elliott går fram å petar lite på bollen innan han backar och skjuter             Och här ser ni att straffen satt.

Sen jag kom hem så har jag käkat å suttit framför datan...Imorrn blir det shopping i Sickla som gäller.

kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0