Footloose

Förlåt att jag inte bloggat på flera dagar men det har varit lite jobbigt på hemmaplan. Hade tidigare i veckan tänkte berätta om förra helgen men nu skippar jag allt detta å berättar om gårdagskvällen.

För det var igår som jag å min kusse Nattis hade fått varsin biljett till Footloose som går på intiman. Vi fick biljetterna av mina föräldrar. Vid halv sju kom Nattis å hennes pappa som skulle skjusa in oss. Vi kom fram till teatern väldigt tidigt, men det var okej. Jag köpte mig ett program å lite godis. Sen så satte vi oss å snackade innan man ungefär en kvart innan start fick gå in i salongen. Vi satt på rad 4, det va en väldigt bra plats, Intiman e inte så stort så vi satt väldigt långt fram. Innan föreställningen började meddelade dem att 3 st i ensamblen var sjuka bl.a Anna Sahlin, det var ju lite tråkigt. Jag var mest orolig för att Peter Johansson el Måns Zelmerlöw skulle vara det å drog en lättnadens suck när ingen av deras namn rabblades upp. Sedan började föreställningen, den var skit bra. Peter Johansson han e verkligen den bästa, han e skit bra. Hans röst e gudomlig å han e snygg. Sen när Måns kom inkörandes med en motorcykel på scen så bankade Nattis mig i armen me sin armbåge. Han spelar ju tuffing i footloose en ovanlig roll att se honom i. Han hade svarta, små trassiga kläder me kedjor. Ena armen va helt taturerad å den andra hade bara ett hjärta vid axlen. Han var dessutom mörkmålad runt ögonen. Han var skit snygg..hehe. I pausen som typ var 20 min så satt vi å pratade om måns å peter, sen så frågade Nattis hur lång tid det hade gått, jag svarade 15 min..Hon ba va..jag trodde det typ hade gått en minut. Haha. Det värsta me när andra akten börjar e att man vet att den tyvärr snart e slut. Den fortsatte å musikalen var lika bra å rolig i första som andra akten. En musikal som gör en glad. När musikalen väl var slut så applåderade man å artisterna tackade. När dem väl efter flera vändor tackat å alla e ute som kommer måns i å ba.."Vill ni höra mer?" alla skrek jaa å applåderade inklusive jag. Så körde dem låtarna igen fast på orginal språket(engelska), körde me samma dansnummer.

Under extra nummret så drog jag fram kameran men körde tills en början utan blixt, eftersom man inte fick ta under inspelningen. När jag höll på å ta så var jag tvungen att lyfta upp lite för att få den mot scenen. Två gånger när jag skulle fota Peter så såg han mig å kollade in i kameran å en gång peckade han in. Gud, va jag va lycklig då..haha. Tyvärr så blev ju dem inte så bra eftersom det ej va blixt, men man ser ändå att han kollar in i kameran. Men ändå, sen så satte jag på blixten å bilderna blev bättre. När väl extra nummret var slut å redång gick ned för sista gången. Då va vi skit glada efteråt å ville båda se den igen.

När vi sedan stod utanför å jag slog på mobilen så sa Natts att hon var kär i två stycken i musikalen å det va Måns å Peter. Sen frågade hon mig om det var något jag gillade, det känns konstigt. Man kan väl inte bli kär i en artist, men jag e nog lite förälskad i Peter Johansson. Det låter säkert hur knäppt som helst men va fan:D

 Hela ensambeln.     Anna & Måns(hot)

Massa bilder bara me Peter Johansson<3 från musikalen:
       

Jag kommer ikväll att ladda upp alla bilder från min kamera så då kanske jag laddar upp några egna bilder från musikalen. Nu ska jag plugga ToF, projektet jag fick tydligen ta det stora ansvaret.

puss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0