En busschafför...

Jaha, jag hade bara tänkte att skriva ett inlägg å sen börja plugga. Men fastande en stund här ändå. Tänkte bara skrva inlägget å sedan ska jag vara duktig p plugga lite.

Började åtta idag me samhälle, där vi fortfarande jobbar me samma grej. Eftersom nästan hela våran klass fick gå om Matte A så hade de nationella idag. Så vi var 7 st på samhälle utan lärare. Det blev som vanligt inte mycke gjort, men jag jobbar mycke bättre hemma. Becca satt å fixade me sin blogg å jag tiittade. Sen hade vi svenska där vi började se på Mission Impossible 3, sj-klart ingick det en uppgift. Så man satt å skrev under filmen. Innan filmen så höll Becca, Shane å Joel på å småbråkade...Vilket de även gjorde påväg till idrotten.

På idrotten hade vi hjärt- & lugnräddning så i fick gå tidigare från svenskan. Vi fick lära oss hur man skulle se hur man skulle kolla om någon va medvetslös. När vi sedan skulle göra det på varandra(jag va me becca), så garvade hon som fan. Hon garva så mycke hon börja gråta, så jag fick inte göra det. Sen fick vi lära oss hur vi skulle kolla om någon andades å hur man kollde om man har puls. Det funkade sådär, vi klarade av att testa på varandra me mycke skratt. Haha. Sen fick vi reda på hur man ska göra om någon e medvetslös el inte andas. Sen så skulle vi visa vad vi lärt oss. Då skulle en från varje grupp gå ut, jag fick stanna. Vi skulle då spela medvetslösa, sen så skulle de andra komma in å kolla på någon annan. Joel kom å kollade, men jag hade svårt att inte garva. När han skulle kolla om jag andades sa han "men andas då". Sen så gjorde han fel när han skulle lägga mig i sid-stupa-sidoläge. Läraren sa hur han skulle göra, för att det skulle bli rätt å jag garvade mig igenom det hela. Så ett tips försök hålla er i liv när Joel i närheten för han e det så bra...hehe. Sen så gick vi andra ut å kom in å fick göra samma sak på dem. Jag skulle kolla me Joel. Jag kan säga att jag lyckades mycke bättre än Joel å fick beröm av läraren..Hehe.

Vi fick typ sluta vid tjugo i ett, det va rätt nice. Eftersom bussen närsomhelst skulle gå där uppifrån så gick vi till Qvarnholmensgrundskola å väntade. Sen i slussen så kom t-banan precis så jag hamnde helt fel, men va fan.

Nuu..ska jag plugga.

kram<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0