Sång om ingenting....

Oj, nu var det någon dag sen jag bloggade. Igår så hade jag ingen ork o lust att blogga. Men jag tänkte blogga lite nu innan jag ska plugga matte. Jo, jag skulle ju berättat om cupen igår, får väl göra det idag.

Jo, i tordags så var det då dax för cup ute i täby. Alla föräldrar och spelare samlades först utanför sköndalshallen för vidare färd ut till ett ställe som heter Erikslundshallen, som ligger i nån håla i Täby. Täby Cupen(Tis-cupen) hade flera åldersgrupper. Brorsans lag Sköndal spelade i Grupp 2 i P94, i deras grupp var det Täby P95, Vaxholm o Erikslund. Man mötte varje lag i gruppen en gång, kom man etta och tvåa kom man i A-slutspelet och kom man 4:a och 5:a kom man i B-slutspelet.

Match 1, kl. 9:15: Sköndal- Täby P95: Det var en rätt så jämn match till en början, men sköndal ägde spelet. Tyvärr så slank det in några mål, som inte borde gjort det. Men det var inga problem för sköndal, matchen slutade 5-2 till SIK. Den som utsågs till matchens lirare i sköndal var Lucas.

Sedan var det ungefär 4 h till nästa match, så de flesta bestämde sig för att åka till Täby Centrum för att bla käka. Vi käkade på nåt asiatiskt matställe. Jag tog nån tandori-kyckling som var rent utsagt gott men skit starkt. Så jag köpte mig en glass efterråt. Nä grabbarna hade käkat klart stack dem iväg och vi visste inte riktigt var de var. Men just då hade vi inte bråttom. Sen när jag stod me pappa utanför Åhlens så såg vi att killarna stod där nere. De höll på me en stutsboll, tillslut invlverades jag i det hela. Elliott stutsade upp bollen till mig sen skulle jag kasta ned den, och han gjorde samma sak en gång till. Men när jag skulle släppa den var de fler som skulle fånga den, hehe. Sen gick några av oss ut ur Centrumet, och jag, brorsan och Elliott gick till en typ möbelaffär. Utanför hade de en solstol som Elliott satte sig i igen. Brorsan å han höll som vanligt på att små bråka. Så Elliott liksom de flesta i sköndals killarna har staylat håret me gelé el vax. Så brorsan rufsade först Elliott i håret och sedan gnuggade han ut det på mig. Kul, brorsan. Sen bar det tillbaka till hallen, där vi satt utanför en stund å solade i det härliga vädret. Innan det var dax för match 2.

Match 2, kl 13:15: Vaxholm-Sköndal:  Denna match blev mycket tuffare och jämnare. Sköndal tappade sitt eget spel till en större delen av matchen. Det var flera mål som släpptes in som inte skulle gjort det, ett par var så lätta att målvakten skulle tagit dem. Vissa andra skulle backarna hjälpt till mer. I den matchen så fastnade "MP"(markus) klubba i en motspelare. Och när spelare släppte den så stannade "MP" och gav honom värsta dödsblicken. Ni skulle verkligen ha sätt den. Han var sen irreterad matchen igenom pga av det och underläget. Killarna var jätte nära att slå in en kvittering i slutet men deras målvakt var jätte duktig. Matchen slutade 6-5 till Vaxholm. Men det Sköndal sköt ett skott precis i början av match som fan var inne men det tyckte inte domaren. Matchens lirare i sköndal blev samma kille igen: Lucas.

Efter matchen satte vi oss utanför hallen och väntade på killarna. Nu var det ytterligare 4 h till nästa match, så vi satt å funderade vad vi skulle göra. Det tog en stund men vi bestämde oss alla för att ta en promenad till ett Ica som låg i närheten. Så i princip hela bunten gick det i det härliga vårvädret. När vi kom fram så köpte de flesta glass el dricka el godis el frukt. Jag å brorsan köpte varsin glass. Sen satt alla och hängde utanför Ica i en håla utanför Täby. Trevligt. Efter en stund så tog Lucas och Isaak av sig skorna och började brottas på en gränsplätt som var där. Kan säga att de 2 e de kortaste i laget. Det var ganska kul att se på, imellanåt så kom fler killar och hjälpte till. Haha. Sen så när vi gick tillbaka så fick vi igenom ett typ radhusområde. Det var en ganska roligtur, jag gick längst fram me killarna medan de vuxna gick lite längre bak me några andra av killarna. Men de som jag gick me mig fick lust att knacka på dörrarna och sedan springa därifrån så de där bak skulle få skulden. Men det var ingen som öppnade dörren men bakom nästab varje dörr skällde en hund. När vi kom fram till hallen så kollade vi på matchen innan och sedan var det dax för sista matchen. Som skulle avgöra vilket slutspel vi hamnade i.

Match 3, Sköndal- Erikslund, kl 18:00: Det tröjde inte många sekunder innan Lucas slog in matchens snyggaste mål. När matchklockan stod på 2:34 så stod det 2-0 till sköndal. Sköndal ägde verkligen matchen och spelet. Erikslund hade inte en chans och matchen var princip avgjord i början av första halvlek. Matchen slutade tillslut 9-2 till Sköndal och de var klara för A-slutspelet dagen efter. Matchens lirare blev Jonte.

Efter matchen när vi väntade på att brorsan skulle bli klar så stod bla Jontes pappa där. När Jonte kom hade han på si Matchens lirare tröja, på framsidan var det ett tryck där det stod smart(sponsor). Då sa Jontes pappa till Jonte, "Smart det stämmer ju inte på dig". Haha.

I fredags förmiddag så var det semi i A-slutspelet mot Täby P94. Sköndal ägde 1:a halvlek och ledde me 2-0. Men tappade sitt spel i början av andra och Täby kom ikapp me 2 mål på 2 minuter. Sedan åkte sköndal på flera utvisingar som resulterade i att Täby gjorde mål. Slarv av både backar och målvakt. När det nästan var 5 minuter kvar av matchen så stod det 4-2 till Täby och de trodde att det redan var avgjort, men icke sa nicke. Sköndal kom tillbaka om hann med att göra både ett och 2 mål. Dem var ytterst nära att göra ett tredje mål och vinna. Men matchen slutade 4-4 och det väntade nu 5 minuters förläning. Med nästa mål vinner. Sköndal ägde hela förläningen och var såå himla nära att göra mål. De var verkligen värda det. Men det stod fortfarande 4-4 efter förlängingen å då var det straffar fyy fan. Vad jobbig. 
Straff 1: Jonte slår den men missar. Sedan var det Täby som tyvärr satte den.
Straff 2: Anders kommer för nära målvakten å missar. Täby slår sin straff men Alex i mål e sufferän och tar den.
Straff 3: Lucas slår den men drar bak klubban och den blir ogiltig. Alex räddar igen. 
Straff 4: Elliott var nu tvungen att sätta den för att sköndal skulle ha en chans och han e ytterst nära att sätta den men gör det inte. Vilket då leder till att Täby gick till final mot vaxholm. Elliott blev ganska sur att han missade och sparkade iväg klubban som nästan träffade domaren. Sköndal fick iallafall en bronsmedalj men en finalplats hade varit bättre. Matchens lirare blev MP(markus), helt rätt.  Sedan var det rätt deppade grabbar som kom ut ur omklädningsrummet.

Jaja, det var cupen. Nu måste jag verkligen plugga. Bloggar mer senare.

kram<3  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0