Sommar & Sol

Vilken jäkla varm dag det varit idag asså, typ svensk högsommar i slutet av maj. Helt sjuk. Jag skrev som sagt ett kort inlägg igår, det ände inte så mycke igår. Gjorde som sagt nationella i spanska och på eftermiddag/kväll satt jag och skev på träningsrapporten i idrott. Kvällen innan asså i onsdags åkte hela famlijen hem till mormor å morfar för å fira min kära mormor som fyllde år: Trevligt värre. Gott fika å trevligt sällskap.

Dagen va ju som sagt väldigt varm men ändå härlig. Man ska ju inte klaga direkt. Började me 2 h kem, där vi hade lab. som alla var tvungna att göra. Man måste skriva lab rapporten tills på måndag, då va ju helgen fixad. Haha. Sen hade vi ToF där alla grupper skulle redovisa om sin produkt för klassen. Som vi visste så kom inte Micke, men vi fixade det helt okej ändå. Fast det fanns grupper som var lite proffigare än oss, men även de som va sämre. När alla redovisningar var klara så hade vi över 2 h till nästa lektion, så ja å becca gick iväg å solade det va fett nice. Ett tag. Sen efter 12 kom Beccas polare Bella å Carro, en annan Carro..hehe. Vi satt ute en stund å sen gick vi upp å bytte om. Sen hade vi idrott å det va lite diskussion mellan Marcus å Kamran innan lektionen kom igång. Först var det uppvärmning å sen var det 3 matcher, i 3 olika sporter.
Lag "blåa band": Becca, Sean, Felix, Robin & Marcus.
Lag "vit": Jag, Dennis, Oscar, Nicklas & Jesper.

Först körde vi fotbollsmatch, vilket var en riktigt het som vanligt. Mitt lag förlorade tyvärr med typ nåt mål. Sen kom lite av min favorit, såklart innebandy. Jag var fan fett bra, inte för att skryta..haha. Gjorde de flesta målen å vissa målgivande passningar.  Å det  blev flera tuffa kamper mellan flera personer, bla jag. Det finns ett nät vid en hel sida av ena väggen, fråga mig inte varför. Men i en närkamp me marcus just där så lyckas jag få min klubba att fasna. Så ja var tvungen att trassla ut dem..hehe. Robin ba: snacka om otur. Jo det kan man verkligen säga. Men vi vann såklart matchen. Sen stod det 1-1 i matcher, basket matchen var avgörande å me bla Jesper på mitt lag så gick det ju bra. Vi vann tillslut.

Därefter slutade jag å resan hem var ju lagom kul. I en lite buss, fullproppad, ingen luftkondtionering. Fyy fan va varmt det var. Det var som värsta bastun, resan till slussen va fan en plåga. Drog till centrum innan ja drog hem å mötte brorsan för å hämta ut gratis godis. Å på vägen hem träffar man ju någon man inte har sett på evigheter. Min gamla polare Petra, trots den korta tiden vi sågs å snackade var rolig. Måste verkligen träffas snart igen. Saknar verkligen dig Petra å du har inte förändrats ett tugg sen första gången vi träffades. Kanske lite men inte mycke.

Eftermiddagen å kväll gick ut på att skriva klart examinationen i samhällte. Vilket gick trögt men jag blev faktiskt klar å jag mejlade i väg den. Hoppas läraren gillar det.

nää, nu blev det för mycke som vanligt.

Go natt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0