Grattis brorsan!!

Ja idag fyller min lilla brorsa år. Lilla och lilla, så himla liten e han inte. Han e väl ja mellan 175-180 el kanske längre ja vet inte längst i familjen. Han blir iallafall 14 år om det va nån som inte visste det. Eftersom han fyller år så bestämmer han va vi ska käka, så det blir det Thai. Mumisgt värre. Sen ville han ha en tårta oxå, men det finns en hake. Både han å jag ska träna idag, hans börjar 20:00 å min en kvart senare. Så får se om det blir nån tårta, beror på när vi käkar mat å så.

Jo, dagen har väl varit okej. Lite seg, har varit rätt så trött. Hade ju matteprov på morgonen, det gick bra. Det kändes så iaf hoppas resultaten visar det oxå. Efter provet blev det en extra lång rast el snarare en håltimme. Sedan va det svenska då vi bara typ diskuterade den där filmen vi sett. Sedan hade man trafik. Å man lyckas ju har "tur" å se samma film som jag såg på kursen i lördags som idag. Roligt värre, säger jag bara. Slutade som vanligt typ 10 min tidigare från trafiken, väldigt skönt eftersom jag var hungrig. Åkte hem å käkade gårdagens middag. Kan ju säga det att i morse när ja var påväg till t-banan så kom jag på att jag glömt nycklarna. Dock så visste jag att pappa skulle vara ledig idag så ja ringde å kollade så han var hemma när jag kom hem. Vilket han var, så ja slapp vända å hämta. Pappa var ledig idag eftersom han å mamma hade ett möte på banken, dem skulle betala handpenningen på huset idag, 290 000.

Just nu håller pappa på att lägga nytt golv i klädkammarnen. Han ska troligen lägga nytt golv i hallen, mitt rum å brorsans. Mäklaren var ju som sagt här igår, så när man kom hem igår var det fullt ös me städning å rensing. Varken jag el brorsan gick runt i lägenheten me mäklaren. Det gjorde mamma å pappa. Planen verkar vara så att om 2 veckor kommer det en fotograf å fotar i lägenheten. Sen så ska väl hon snart säga vilket utgångpriset på lägenheten borde vara. Så om ca 4-5 veckor tror jag kommer det vara visning. Det e verkligen allvar det här....

Ikväll blir det som sagt att fira brorsan lite me god mat å så. Tror dessutom att mormor & morfar kommer hit oxå. Sen vid 20:15-22:00 har jag träning i en liten hall, tyvärr. Mina tränare bytte tid, så vi har inte fredagstiderna längre. Kan ju säga att denna e mycket sämre. I vanliga fall börjar jag 8 på torsdagar så jag kommer å vara trött varje torsdag framöver. Men imorgon e det ju "cyberdagen", börjar inte förrens 11:00. Man blir nämnligen uppdelad i smågrupper, blandat me elever från åk 1-3 som går samma program. Sen så ska man gå runt på olika stationer, det e väl som nån tävling.

Kan säga att jag inte e så himla taggad. Man tyvärr så e det obligatoriskt. Kan säga att jag tror att en hel del kommer att skolka. Jaja....

kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0