Nu skriver jag igen...

Ja, jag har varken haft lusten el orken att blogga de senaste dagarna. Jag har dock varit på väg, alltså ja har loggat in men sedan loggat ut lika snabbt. Men nu så har jag verkligen tid och även ork. Idag e det ju min extremt korta dag, e ju i skolan 9:00-9:50 då jag har matte. Inte så mycke å säga om dagen, mer än att ja stötte på bella påväg till skolanxD Tänkte istället berätta om helgen å gårdagen, varning det finns en risk att inlägget blir rätt så långt, hehe.

Lör, 30/8: Då så var jag hemma medan brorsan spelade sina 2 första matcher i cupen ute i skogås, jag var då duktig å pluggade lite matte. Matcherna gick väl okej, i första matchen blev det 2-2. En förklaring kan ha varit att de bara hade en avbytare. I andra så låg dem först under me 3-1 men dem vände å vann tillslut me 8-4. Därefter var en långt mellan rum så familjen kom hem å vi käkade lunch. Sedan så åkte jag me till nästa match, sista i gruppspelet. Då liksom i andra matchen så hade de några fler avbytare. Det blev en riktigt tuff match mot ett mycke bättre lag, tror det blev 6-3. Det var en väldigt ful match, motståndarna hade ett mycket fult spel. När Robban i sköndal gjorde en grej som gjorde att han blev utvisad så slog moståndaden(den han hade tryckt till hårt) Robban på benen. Vilket fick Robban att se rött å han tog tag i killens nacke. Nära slagsmål. Eftersom båda gjorde nåt så blev det inte tillagt på utvisningen. Robban var utvisad 2+2 för hårt spel å obstruktion el nåt. Sedan när matchen var slut å motståndarna hade vunnit så slog en av dem Elliot i magen me sin klubb. Väldigt osportslig. Sköndal tog sig till semi i A-slutspelet. Kvällen blev rätt chill, käkade god mat å sedan såg vi på film.

Sön, 31/8: Så följde jag klart me å skulle se när killarna spelade semi, fick dock gå upp vid nio men va fan. Laget dem mötte var Offensiv Lidingö. Det gick rätt så bra i början men dem lyckades få några lätt mål. Efter första stod det 2-2. Men i andra så fick dem igång sitt spel å vann tillslut me 7-2(el 8-2, e inte säker). Fyra mål å typ en assist av dem "nya" spelaren som spelade i farsta förut. Dem va alltså i final där dem fick möta samma lag som i gruppspelet(dem som spelade ett fult spel). Den här matchen började sköndal mycke bättre än förra och var jämnsides med dem. Men i mitten av andra rasade allt å dem förlorade. Tyvärr, men det var helt klart så att dem var steget bättre än sköndal, sen så hade dem ett par stora(långa, ganska muskulösa) killar. Efter matchen var det prisutdelning, silver. Men för en del killar i laget så gills inte silver. Så t.ex. Robban tog av sig direkt efter att han hade fått den. Eftermiddagen blev sedan rätt så lugn, vi åkte hem. Jag satt lite framför datan å sen pluggade man lite matte å läste på trafiken.

Mån, 1/9: Gårdagen då, den var väl rätt okej. Började inte förrens 10:10 me 2 h svenska,  sedan hade man håltimme innan trafiken. Som var roligare än jag hade tänkt mig, hehe. Försökte plugga lite inför provet då oxå men det gick ju som det gick. Provet gick okej, dock tror jag att jag inte kommer att få tillräckligt me poäng för å få G. Men jag håller tummarna. På vägen hem det var då det typ roliga hände, så här var det: När vi hade åkt förbi henriksdal så var det broöppning, så det var bara för busschaffören å stänga av motorn. Så var det en rätt så lång väntan. Sedan så gick äntligen bron ner å bussen skulle starta igen. Men vi stod där, bussen var dessutom först i den filen. Bussen startade inge, hehe. Efter ett tag gcik chaffören ut å skulle kolla lite grejer. Då gick dörren igen och han kom inte in. Fan, va man garvade. Haha. Efter en stund gick en tjej fram å fick instuktioner på hur man skulle öppna. Hehe. Jaja, sedan var det bara å gå tillbaka till henriksdal å ta en annan buss. Kan säga att det var en av de lustigaste resorna hem från skolan. När jag kom hem så slappade jag framför datan å sen så pluggade jag matte. På kvällen så åkte jag å tittade när laget tränade, e ju inte tillräckligt frisk för å träna. Men nästa vecka då jävlar.

Nä, nu ska jag nog laga mig lite lunch. Börjar bli hungrig får se vad det, blir.

kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0