Skärtorsdagen

Så var det redan torsdag, skärtorsdag tom. Det borde kanske komma några små påskkärringar å knacka på. Vi är iaf förberedda på det, har köpt massa godis.

Om nån kommer ihåg så snackade ja om en Paris resa förut, skulle som ja nämnt tidigare åkt idag. Men reseplanerna har skjutits upp lite pga av de höga biljett priserna. Påsken e tydligen en stor högtid i Frankrike så många åker dit. Resan kommer att äga rum i början av maj, vilket betyder att ja kan behöva ta ledigt nån dag. Huvudsaken e att man får åka dit och framför allt få träffa min kära kusin. Saknar henne som fan. Så ist för resan blir ja tvungen å följa me till landet. Vi åker imorronbitti tror ja. Sen så verkar det som att typ halva pappas släkt ska upp dit å hälsa på. Jaja. bara det blir fint väder så. Å så blir ju massa god mat å dryck och så massa godis såklart;) Det e ju påsk. Kommer hem under söndagen.

Vad har man gjort på lovet då? Jo, i måndags var jag å brorsan iväg på massa ärenden. El ja hade några bankärenden, sen åkte vi in till stan å shoppade. Å det va verkligen varmt å härligt väder. Köpte glass påvägen hem, väl hemma satt vi å umgicks på altanen. I tisdags, var jag iväg till skolan. Var tvungen å jobba lite me 3D uppgifter eftersom ja låg lite efter. Brorsan följde me, eftersom vi skulle på bio efteråt. Satt väl i 2 h å va väldigt effektiv för å vara mig på en 3D-lektion. Sen bar det av till Hötorget å Sergel. Brorsan hade fått gratis biljetter när han fyllde år i September. Så vi använde dom. Såg Kenny Starfighter-Kenny Begins. Den var riktigt bra faktiskt. Rätt mkt ungdomar va å såg den. Vi fick lyxstolarna(plusstolarna). Fett nice. Igår så va vi bara hemma, jag städade rätt mkt i huset eftersom mormor å morfar kom på middag senare på kvällen..Det va trevligt.

Idag har jag mest slappat, kollat på film, suttit framför datan. Ska snart ta en promenad i regnet upp till centrum å kolla om mitt recept på min pollen medicin har kommit. Ringde i morse å bad om ett nytt. Hoppas det kommit. Annars får ja det jobbigt på landet.

Kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0