Tillbaka hemma!

Då e man äntligen tillbaka hemma, efter några dagar på landet. Dock va det inte så farligt å vara där, för vädret var underbart. Sol å varmt i 3 dar, det kan man ju inte klaga på. Fast idag va det soligt å varmt fast det blåste vilket gjorde det kallare. Iaf så satt ja väl ute hela förmiddagen å läste, hade mjukis å så en kofta över linnet. Sen när ja gick in vid lunch visade det sig att ja bränt min bröstkorg som fan. Hehe, årets första solbränna...i april. Tidigt ska det va. Sen när vi kom hem såg ja även att ja bränt näsan oxå. Sen har solen även gjort att mina fräknar syns mer;)

Tänkte berätta kort om hur helgen va. Åkte ju i fredags morse, vid 9. Då vi först åkte in til söder å hämtade upp farfar som skulle me(farmor va redan på landet) å sen vidare. Vi stannar alltid på ett ställe på vägen å fikar, gjorde samma då me. Sen så kom även min farbror David, hans tjej Maria å deras hund Scilla dit strax efterråt, dom skulle ju oxå till landet såklart. Åkte vidare sen, gjorde ett stopp till. Väl på landet så hade min andra farbror Michael, hans fru Lisbet, hennes dotter Erica å deras gemensamma(min kusin) Ella kommit precis innan oss. Det blev mkt skratt å god grillad mat till middag. Fick dessutom 2 påskägg...På kvällen åkte Michael me familj hem, medan David å Maria sov kvar över. På kvällen mumsade man i sig massa godis å kollade på tv. Sen hade man svårt å sova, sov knappt nåt.

På påskafton vaknade ja tidigt å kunde inte somna om. Gick väl upp vid 8:S På morgonen/förmiddagen umgicks ja me Maria å David och Scilla. Världens snällaste å sötaste hund;) Sen vare påsklunch me allt va det innebär. Till efterrätt hade brorsan bakat en fett god chokladtårta. Mums. Vid 14-15 drog dom hem å det blev genast tomt. Trots att familjen å farmor å farfar va kvar. Satt sedan ute hela eftermiddagen å njöt av värmen och läste en bok. Sen på kvällen satt man framför tv:n me ytterligare ett påskägg(från farmor)...3 påskägg..fy fan;) Hade svårt å somna denna natt me, sov knappt nåt å vaknade tidigt igen. Vid halv nio el nåt. Resten vet ni ju redan, skrev ju det i början...

Just nu sitter ja å skakar. Fryser som fan, borde nog lägga mig. Men har blivit pigg av å sitta framför datan. Borde stänga av den. Men gör ja det så kommer ja ändå fortsätta få mess så..ja väntar lite.

Fick för ett tag sen veta att en viss person e Sthlm till typ onsdag. Fast om ja ska träffa honom, det tror jag tyvärr inte. Skulle vilja men nej....orkar inte förklara:(

I morgon har jag inga direkta planer, ska väl bara ta det lugnt hemma el nåt. Får se vad som dyker upp.

kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0