Tillbaka igen...

Japp, då har man inte bloggat på flera dagar igen. Orkar inte förklara varför varje gång, ni förstår väl ändå på nåt sett. Förra veckan innehöll lite blandade saker, tex fick brorsan maginfluensa(hemma nästan hela veckan), men det verkar som att resten av familjen slapp det. I skolan var det väl okej, hade svenska diskussion på måndagen med amanda å rickard vilket kändes bra. Sen på tisdagen blev det kortspel halva dagen, hade många håltimmar;) Det va väldigt kul å man får träffa nya personer tack vare det;) Så nu har man blivit en av "dom" som susanna sa när hon såg mig spela. Annars inget speciellt, spelade kort igen i fredags i flera timmar pga håltimmar...Jo föresten på mattelektionen i tisdags gick brandlarmet precis när Anders börjat genomgången...Haha;)

I helgen då. Jo, låg å solade ute på tomten halva förmiddagen i lördags. Riktigt nice. Det har ju varit varmt å soligt i princip hela förra veckan. Samma dag införskaffade pappa å mamma ute möbler å en grill. Så till middag blev det grillat kött me klyftpotatis ute på altanen, riktigt nice. Försökte även under dagen plugga matte inför provet, men det gick inte så himla bra.

Gårdagen då. Dagen man väntat på länge, hehe. Sköndalsdagen el innebandys dag, whatever. Denna dag så blandas tjejer å killar från födda 97 till spelare från Herrr/Dam laget(från klubben såklart) i 8 lag(4 i varje grupp). Matcherna var 1*15 min rullande tid. Man möter varandra en gång å sen går ettan å tvåan till slutspel. Jag hamande i laget sköndal saints, målvakten Jocke(herrlaget), sen 2 st 97:or, 2-3 st 96:or, 4 st 94:or, Jesper från HJ19 å så jag å emilie från Dj19. Första matchen gick väl sådär, rätt okej. Den matchen slutade 2-2. Andra matchen en timme senare gick inte så himla bra. Vi låg först under med 2-0 men vi lyckades tillslut kvittera, men det hjälpte inte vi förlorade me 4-2. Matchen innan våran sista var rätt avgörande, för om vi skulle gå vidare. För om ena laget vann skulle vi inte nå slutspel men det laget förlorade så nu gällde det att vinna. Jag kunde inte spela lika mkt i den matchen eftersom ja gjorde illa knät i andra matchen. Sista mtachen var vår bästa match, vi öste på med målchans efter målchans. Trots detta vann vi bara med 1-0. Å tillsut fick tvåan i våran grupp avgöras me målskillnad vilket gjorde att vi åkte ut. Snöpligt nära, men det var riktigt kul ändå. Sen hade jag ont i knät resten av kvällen....Stapplade hem i smärta.

Idag då, vaknade upp å knät gjorde lika ont som igår. Sov knappt någonting i natt pga knät. Så fick sjukanmäla mig å sedan vänta till att klockan blev åtta då jag ringde å bokade tid hos vårdcentralen. Så vid 11 hade jag tid hos min läkare i B-hagen. Hon kunde konstatera att en muskel i knät var skadat, man kunde kalla det som att man stukat knät. Så för att det ska läka ordinerade hon vila å smärtstillande. Men det där me vila kommer bli svårt för mig, har ju nationella imorrn å kanske på torsdag oxå. Då måste jag ju gå, e väl tvungen å knarka alvedon.

Så imorron ska man stå å trängas i morgontrafiken me kryckor. Skitkul säger jag bara:( Kommer nog ha natonella i engelska b på morgonen, dock har vi inte fått så mkt info om när å var det e. Märker väl det imorrn.

kram<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0