Sista dagen:(

Japp, idag e det sista dagen på sommarlovet. Usch, va trist. Sommaren gick verkligen jätte fort, den bara flög förbi. Idag händer inget speciellt eftersom jag e lite seg från gårdagen. Har ju haft en liten bloggtorka pga att det inte hänt så himla mkt. Men kan berätta det lilla som hänt, har ju ändå inget å göra.

Tis. 11/8: Vare uppgång tidigt. Sen var man me mamma på jobbet hela dagen. Var lite segt imellanåt, men ibland så vare rätt kul. Vissa ungar kan verkligen göra en på gott humör. Sen va kvällen rätt lugn, kollade på tv bara.

Ons. 12/8: Gjorde jag inget speciellt. Jag var hemma hela dagen å bara chillade. Finns inge mer å säga.

Tors. 13/8: Samma sak denna dag. Var bara hemma å chillade. Men på eftermiddagen/kvällen åkte man me  å kollade när brorsan skulle spela fotbollsmatch mot enskede. Det värsta va att det började spöregna å hagla precis innan match. Så man fick stå å trängas under ett paraply me föräldrarna. Men man blev blöt ändå. Herregud vad det öste. Som tur va slutade det regna lagom till matchstart. Som gick väldigt bra. Killarna vann tillslut me 5-2. Var  hemma vid halv åtta, så det blev sen middag. Sen vare mest tv-tittande å sen hamnade man framför datorn.

Fre. 14/8: Idag åkte jag hyfsat tidigt in till stan för att fixa ett speciellt knäskydd, som jag ska använda när jag spelar innebandy. Det blev ett rätt stort å stabilt skydd(blev rekommenderad det pga skadan ja hade). Får se hur det går att spela me den.  Det blev en lugn kväll.

Lör. 15/8: Början av dagen var rätt lugn. Sen på eftermiddagen tog man en promenad till gubbängen för å kolla när brorsan spelade match igen. Dock vare sol å varmt denna gång. Tyvärr gick det inte lika bra, inte så konstigt för det va svårare motstånd. Nämligen BP, det blev 2-0 till dom. Men killarna var riktigt duktiga ändå. Sen vare bara hem för å förbereda sig inför kräftskivan. Det skulle nämligen va det i kvartert(10 hushåll, alla kom ej). Så vi träffade några grannar å hjälpte till att förbereda bord å sånt. Sen hem å fixa innan det bar ut igen. Kan säga att det var en mkt trevlig å rolig tillställning. Man fick lära känna grannarna, som verkar va riktigt trevliga. Fick dessutom 3 starka cider plus några nubbar av mina föräldrar(första gången dom bjuder). Kan ju säga att nubbarna inte va så goda. Sen gjorde ja mig egna drinkar av vodka från förra helgen. Dock blev jag bjuden senare på kvällen/natten, vilket va trevligt. Kan ju säga att det kändes lite annurlunda att sitta å dricka me familjen å vuxna grannar..hehe..Fast det va rätt okej ändå. Jaja, kul kväll å natt. Jag gick väl inte hem förrän vid halv 3 kanske.

Så ni kanske förstår att denna dag blir lite lugn. Dock e jag inte så bakis, bara lite. Har dock sovit som en stock vilket gjorde en mindre bakis. Det lustiga va att jag sagt till mina föräldrar att detta skulle bli en fest å drickfri helg. Här ser ni hur det gick..haha..:p Får se om nästa blir det. Tror inte jag ska säga nåt sånt, jag verkar ju ha svårt å hålla det..Haha..

Oj, långt inlägg. Sorry. Kommer skriva ett till senare då jag sammanfattar sommaren.

kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0