Då va julen 2009 slut..

Japp, då var julen slut..för den här gången. Nu väntar nyår som man såklart längtar till som fan. Men men...

Jag kan ju börja me att berätta om denna dag då man firade jul nr 2 med mammas släkt. Fick en liten sovmorgon sen spenderades halva dagen me att städa i huset. Vid 14 började mammas släkt att rulla in, vi började me fika och julklappsöppning..Ett par timmar senare vare det middag, en god stek me potatis å till efterrätt vart det sorbet både blåbär och hallon. Riktigt gott. Det var riktigt trevligt och roligt, vid 18-19 åkte alla hem och det blev lugnt i huset. Då satte vi på en film, nämligen "baksmällan" som va rätt rolig..pappa fick den i julklapp btw;)

Nu över till gårdagen då det faktiskt va självaste julafton..detta år firades den hemma hos min faster och hennes familj ute i haninge. När vi kom dit va redan min farbror david där me sin tjej maria(som e i 5:e månaden å nu syns det att hon e gravid) och deras hund scilla. Sen så va ju min kusin Bella hemma igen från Paris, det va verkligen jättekul att se henne igen. Tyvärr hann vi inte prata så mkt enskilt. Vid 15 var nästan alla där å de flesta kollade på kalle anka, men detta år blev det inte hela utan halva. Folk va hungriga så det blev till att käka ist. Vad ska man säga om middagen, mkt folk i ett litet rum el snarare inglasad altan. Maten va god såklart och lyckades äta lagom mkt. Man brukar ju ibland äta lite för mkt men denna gång lyckades jag att inte göra det. Efter en rätt lång middag och avdukning va det dax för julklappsutdelning och julklappsöppning. Lilla Emma(6 mån) fick såklart börja, det va så kul att se när dom(emma å hennes föräldrar) öppnade paketen. Emma vile typ "smaka" på alla paket och sen så var snörerna mkt roligare än pakten. Hon va så söt:) Därefter följde paketöppning i åldersordning, efter det vart det fika och sen lite singstar me kusinen innan det bar av hem...Väl hemma kollade vi på tv å sen väntade sängen. Var verkligen helt slut..

Men vad fick jag då i julklapp, har ju inte nämnt det än. Igår fick jag en snygg partyväska från paris av min kusin Isabelle(fick dessutom ett kort där det stod att hon bjuder mig på bio), en fin kopp av farmor & farfar, presentkort på MQ 300 spänn av farmor & farfar, alla böckerna i twilight serien av mamma å pappa, twilight filmen av mamma å pappa, en dansmatta + ett spel till ps2 av brorsan, idolskivan av mamma å pappa..Och idag fick jag ett häftigt silverhalsband av kusin Wilmer, fick även en vit kofta + ett par trosor av mormor och morfar..Tror jag fick me alla julklapparna där..hehe..

Nu ska jag nog snart gå och lägga mig...imorgon blir jag nog bara hemma. Måste läsa lite i en av två böcker som jag måste läsa klart innan vecka 1 då jag dessutom ska ha skrivit en uppsats. Önska mig lycka till. Känner mig bara "lite" stressad. Så det blir nog till att läsa ett par timmar imorron. Sen kanske jag klämmer in lite tv-spelande emellan, måste ju testa dansmattan...Hallå...xD

kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0