Dan före dan...

Jaha..då e det alltså julafton imorron..Har väldigt svårt att fatta det, trots att man både handlat och slagit in julklappar, satt upp ljusstakar å julstjärnor i huset..Trodde jag skulle få mer julkänsla nu när man ätit en knäckemacka me senap å julskinka på me julmust till..Men icke och trots att det luktar revbenspjäll som pappa alltid gör dagen före julafton så har jag ändå svårt att fatta...Det e inte som det va när man var liten längre, då man låg spänd i sängen på kvällen och hade svårt att sova..Men så har det inte varit på flera år, spänningen inför julen har liksom släppt me åren, vilket både e kul och lite tråkigt. Får hoppas jag får lite bättre julkänsla imorron, då man träffar släkten, kollar på Kalla Anka, äter god julmat och tillsist öppnar julklappar.

Oavsett om jag får julkänsla eller ej så ska det bli riktigt kul att träffa släkten(på pappas sida), framförallt att få träffa min kusin Bella som jag inte träffat sen i januari/februari typ. Ska även bli jättekul att träffa lilla Emma oxå, kul å se hur mkt större hon har blivit. Det ska bli kul att träffa dom flesta helt enkelt.

Jag har ju inte bloggat sen i söndags, orken har inte funnits. I måndags hade man ju bara en lektion som va väldigt slapp, brorsan kom dit å vi åkte sen in till stan och julhandlade el han gjorde det. Sen på kvällen var det en väldigt rolig träning, då vi körde en miniturnering me mixade lag dam/dj och herrar/hj. Riktigt kul faktiskt. Sen fanns det även ett bord uppdukat under hela träningen me lussebullar, pepparkakor, nån chokladtårta, julmust å kaffe. Riktigt gott. I tisdags var det julavslutning, kom på nu att det faktiskt va den sista julavslutningen på gymnasiet. Tänker inte berätta så mkt om den, mer än att den va lite annurlunda till skillnad från norras. Först samling i matsalen sen lite fika me klassen och mentron. Därefter gick några över till norra för att se den sista cyberfilmen för vår del iaf. Kan ju säga att man blev bara ännu mer sugen att ta studenten efter att ha fått se från förra året...

Dagen har spendrats både i globen å i farsta för att fixa de sista julklapparna. Det va inte särskilt kul, speciellt inte i farsta. Men men...här hemma har jag slagit in alla julklapparna. Några på eftermiddagen å några på kvällen. Annars har man bara slappat..

Nej, nu blev visst inlägget lite långt. Får se om jag hinner skriva något imorron annars god jul på er;)

kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0