Dagen efter...

Mmm...då sitter man här hemma igen. Sitter å sneglar på en brödbit på tomten, allt har me lab.rapporten att göra. Kan säga att det går väldigt trögt. Tyvärr är det inte så kul att plugga så här dagen efter. E så skönt bakis...not...har världens huvudvärk...har tagit 2 alvedon får se om det hjälper. Mådde illa förut men det verkar ha släppt å jag börjar bli lite hungrig ist. Kan tänka mig att de flesta som va där igår sover fortfarande, ja å andra sidan åkte hem vid halv tio me becca. Har knappt sovit en blund...kommer sova fett tidigt ikväll asså...

Gårdagen då. Kan börja me hockeyn. Vi lyckades först missa en buss, så vi fick ta en annan vilket blev en liten omväg. Men vi kom fram i tid, vilket va huvudsaken. Det va ett j-la tryck på hovet, stämmningen va verkligen på topp. Det va fan fullsatt å klacken va mesta dels på gott humör. Djurgården spelade riktigt bra i första, de hade mkt tryck mot deras mål. Dock blev det 2 mål för HV innan period 1 va slut. Andra började bra...ganska snabbt slog de in 1-2, av Bremberg vem annars;). Dock va de tvunga att videogranska, men det va mål. Sen inte så långt senare kom kvitteringen, denna gång var det absolut ingen tvekan. Djurgården fortsatte spela bra, men när det återstod några minuter på 2:a gör HV 2-3. Å i tredje det va då allt hände. Djurgården började me en man mindre på plan å HV gjorde 2-4 efter bara 48 sekunder typ. Sedan gick allt åt helvete, men en stor del tack vare domaren. En situation då allt urartade var när en HV-spelare först trycker ner en Djurgårdare i isen, håller honom kvar å slår. Domarn står precis bakom, ser allt men blåser inte. Det är en solklar utvisning å då snackar vi ingen 2 minutare. Medan detta pågår så gör HV mål, asså hade domare blåst som han skulle(om han följt regelboken) hade det troligen aldrig blivit mål. Efter detta hände, så buade, visslade å skrek runt 6000 personer. Inte så konstigt, men det fanns ju några idioter som började kasta in saker på isen som mynt,läskburkar osv. De fick då ta en paus, spola ny is. Tog väl 5-10 min innan de kunde börja igen. Då Djurgården inte fick till samma spel som tidigare å de fortsatte få domslut mot sig. Massa solklara utvisningar hoppade domaren över, medan djurgården fick flera. Den där Rönnmark el va fan han hette måste fan hållt på HV el nåt. DIF lyckades dock få in 3-5 men längre kom dem inte. Efter matchen drog vi hem, där god mat väntade. Sedan drog de iväg å jag borde fixa mig iordning till nästa evenemang.

Hade kollat upp så att jag å becca tog samma buss. Dock kom jag till stationen lite tidigt, så ja fick stå å frya me sällskap av hela familjen(?). Väl på bussen var ju fler polare än jag trodde:p Väl där var det lite trögstartat som vanligt, innan de flesta kom igång. Denna gång så blev det ingen knivman, hehe. Kul, var det iaf. Finns lite bevis på några roliga samtal el va fan snarare prat. Nämner inga namn;)

Jaja, detta inlägg tog ett tag att skriva, eftersom ja gjorde naturlabben samtidigt. Vilket betyder att jag faktitskt har genomfört den. Ska nu bara skriva rent rapporten på datorn senare. Känner mig väldigt duktigt. Lyckats genomföra plugg bakis. Inte det roligaste men jag lyckades.

Nää, nu ska jag vila huvet å käka något. Sorry för att det blev ett långt inlägg. Hoppas alla får en bra dag, trots allt.

kram<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0