Fredagen den 13..(otursdagen va egentligen i måndags)

Då sitter man här, har inte bloggat på flera dagar samma sak me skolan. Har inte varit där sen i tisdags då jag va tvungen å gå hem tidigare. Jag tar det hela från början...Det var nämnligen på träningen i måndags som det hände. De sista 40 min av träningen körde vi match å vi hade väl kört en kvart el nåt när det hände. Jag kommer inte håg hur det gick till men jag å Emilie krockar(vår huvuden ihop) me en jävla smäll. Både hamnar liggandes gråtandes på golvet. Ispåsar hämtas och jag leds av planen av Camilla(dam målvakten) å lagledaren Peter. Halvligger sedan på en bänk resten av träningen, me ispåse mot huvet. Har ont å e yr. När jag sedan kommer hem så har jag fortfarande ont i huvet å höger sida(precis över ögat) e svullet. Sedan har det bara fortsatt.

Har haft konstant huvudvärk sen i måndags kväll, inget ha hjälp. Varken vatten, alvedon el treo. Har pratat me både skolsyster å läkare. Har en lättare hjärnskakning..Ingen kul. De få gånger ja inte haft ont i huvet e när ja sovit. Somnar å vaknar dock me huvudvärk. Längtar tills ja slipper detta, kommer bli sååå skönt. Jag har fått rekomenationer att inte utsätta mig för fysisk el psykisk stress, inge tv-tittande el sittande framför datan, ingen fysisk ansträningen(de första dygnen). Tv har ja dock tittat på men inte så himla mkt å data har ja avstått från rätt mkt.  Tror/hoppas att det blir bättre snart. Har missat massa i skolan, dock hade ju en bra anleding till varför men vissa grejer kommer bi jobbiga att komma ikapp me.

Kan ju sammanfatta veckan som va:
Måndag: Vanlig skoldag, träning på kvällen(får hjärnskakningen, Emilie klarar sig me bara en bula)
Tisdag: Går till skolan me smärtor, genomför läxförhöret halvbra i natur, käkar på donken me becca, går till skolsyster(1:a gången), pratar me läkare, går hem tidigare me smärtor, väl hemma sover ja 2-3 h...
Onsdag: Hemma från skolan. Gör inte så mkt, vilar å kämpar me huvudvärken som inte går å bota. Läser "I taket lyser stjärnorna" igen. Skippar träningen.
Torsdag: Blir hemma idag igen. Sov knappt någonting den natten, hade så ont. Vilade hela dagen, pluggade lite engelska å kollade på tv.

Å idag blev jag hemma igen så klart, eftersom ja fortfarande har ont. Har vilat, kollat på alpina VM, på kvällen gick ja å kollade när brorsans lag spelade mot Saltsjöbaden(de vann tillslut me 5-2), sen har ja slappat framför tv:n å Let´s Dance.

Imorgon e det alla hjärtansdag, ser inte framemot det. När man e singel e det väl inte lika kul..el?!? När ska jag ha en rolig å mysig alla hjärtansdag egentligen?!?

Nää, nu e det bäst ja går å lägger mig. Inte bra för huvet å sitta framför datan.

kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0