Mösspåtagning & valborg..

Ni tycker kanske det e lite konstigt att jag bloggar nu..då flera av er e ute å fester på olika håll. Vilket jag gärna hade gjort, hade gärna varit dyngrak nu..Men nej....tänkte dra ut men det vart inte så..Pallade inte, kände ingen glädje me att göra det tyvärr^^ Så det blev en mys kväll hemma me familjen, vilket inte va så farligt det heller;) Det vart en riktigt god middag plus efterrätt..mumigt värre:P Sen vart det fredagsmys me godis framför tv:n.

Har dock faktiskt festat lite idag, fast dock tidigare på dagen. Det va ju mösspåtagning idag så såg till å va i skolan vid halv ett. Då man fick en (helium) ballong, tog en blå..sen vart det lite små ärenden innan det begav sig till observatorielunden. Där vi på södra fick vänta en stund på att de från norra skulle komma, när de väl va där började allt. Å det blev sång från kören å rektorn höll tal. Dock så hörde man typ inget av varken talet eller sången. Ballongerna släpptes å mössorna sattes på efter körens sista sång("sjung om studentens lyckliga dagar"). Det som vart misslyckat va att nästan alla ballonger fastnade i ett träd^^ Därefter drog man runt lite där å snackade me folk, me studentmössan på huvudet:) Många gick därifrån men jag joinade Jessi å TK som satt kvar i observatorielunden:) Det blev mkt skratt, snack å bira och "saft"..haha;) Tro det eller ej så drack jag faktiskt bira å jag tyckte det va gott. Blir chockad själv att jag faktiskt säger det:P Antingen så var det själva tillfället som gjorde det eller så har jag börjat gilla det helt enkelt. Vid halv fyra, fyra så drog jag iväg in till medis för att möta upp min polare Mange. Skulle först hitta en bankomat, vilket va lättare sagt än gjort. Då den första man hamna vid bara tog ut 500 lappar, underbart;) Men lyckades tillslut hitta en å fick sen bege mig tillbaka till medis. Kan ju säga att jag tror fan att större delen av alla blivande studenter va där, seriöst. Det bara kryllade av vita mössor:P Å alla va på stället "snaps" på medis. Iaf mötte upp Mange tillslut, skulle köpa 2 biljetter till hans skiva på tisdag så vi började me att  "lösa" det. Sen blev det en liten pratstund, innan jag begav mig hem å han tillbaka till "snaps"...Lyckades klara mig precis från regnet, det började smådroppa när jag gick från norra. Det var asså dagen..kan säga att allt känns mer verkligt nu, asså att man faktiskt ska ta studenten om en månad ungefär. Helt sjukt:P

Morgondagen då..ska ta mig lite sovmorron. Sen ska jag plugga inför TMS provet, ska även se till att köra PT(tränings) programmet hemma imorrn. Gjorde det i tisdags å har sagt som mål att minst göra det 2 ggr i veckan. Sen lär ju kvällen bli lugn antar jag, då en viss person e bortrest:/

Nej, nu ska jag nog faktiskt slagga.

kram<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0