Studenten...en dag då inget kan förstöra den underbara glädjen;D

Nu har det gått några dagar sedan den stora dagen, då man efter 13 års slit i skolan äntligen fick ta studenten. Vilket var en av de bästa dagarna i mitt liv och kommer aldrig någonsin glömma denna dag. Och den känslan, den glädjen och lyckan man upplever när man tar studenten e en av de underbaraste känslorna att få uppleva. Inget får dig på dåligt humör denna dag. Låt mig ta allt från början;)

Kvällen innan studenten så hade jag grymt svårt att somna, det va som att försöka somna dagen före julafton när man var liten. Det gick inte, det tog sin lilla tid och man vred sig ett antal gånger. Men dagen efter så vaknar man redan lite innan väckarklockan och man inser att den dagen som man länge har väntat på äntligen e här. Å man tittade nervöst ut genom fönstret för att se vädret. Och sådan tur man har, solen sken redan tidigt på morgonen...Trots att klockan e sju på morronen och att man inte sovit värst länge så e man grymt pigg ändå. Morgonen blir lite små stressig och hann precis me bussen utan att behöva springa. Möter upp underbara Alexandra i slussen och åker tms till odenplan där vi möter upp några fler. Efter att ha inhandlat lite godsaker så begav vi oss till observatorielunden för att njuta av champagnefrukosten i solskenet. Det dracks, skrattades å skrevs i varandras mössor. Underbart. Sen vid 10:15 så begav vi oss till skolan då det var lite tal å frukost i matsalen..Så mkt tal var det inte, men det va bara skönt. Man snacka runt me några polare och tillslut hamnade man me killarna i klassen:) "Orginalen" sedan 1:an då vi va F5, vi var samlade en sista gång:/ Vi skrev i varandras mössor, snackade å började tagga till. Vid kvart över 11 bar det upp till ett klassrummet för en sista samling med mentorn och hela klassen. Väl i klassrummet samlade man bara ihop klassen och tog farväl av mentorn..sen så kollade man ut över havet av folk på gatan där vi skulle springa ut. Alla stod och letade efter sina nära och kära..Sen nån kvart senare bar det av ut i trapphuset, där vi taggade till som fan..en klass kvar sen var det vi..sedan skulle vi äntligen få springa ut. Det som vi har väntat på så himla länge...Tillsist stod man där, på den sista lilla trappen å var taggad till tusen. Och tillslut var det våran tur, dörrarna öppnades och vi fick äntligen springa ut..Vilken glädje det var, man bara hoppade, skrek och sjöng av lycka;D Gruppkram me lite "för vi har tagit studenten.." å sen massa enskilda kramar då man bla blir upplyft av "dansken"...Allt gick så fort och man var såå hög..hittade tillslut min kära familj och faster..fick massa gosedjur, blommor och kramar..En liten stund efter kom även farmor, farfar, min farbror robert, hans tjej maria å deras dotter(min kusin emma)...då vart det ännu mer blommor, kramar och gratulationer..Firande fortsatte upp i observatorielunden..där vi tillslut hamnade på fiket där och jag käkade några våfflor me grädde å sylt som lunch..Kunde dock inte stanna kvar där länge, fick dra iväg å byta till mina snygga "flaketkläder" på cafets extremt lilla toalett..Sen drog man me alex iväg till norra för att möta upp folk och åka iväg på flaket. Vi blev väl stående i 30-40 minuter innan vi äntligen fick kliva på flaket och man hann nästan inte mer än att kliva på flaket innan man va täckt av öl och cider..hahaxD Orkar inte berätta om flakfärden, mer än att den va grymt j-la kul, blöt och grym..Bra musik, bra stämmning..det kunde inte bli bättre..Det vart väl inte så mkt drickande kanske, det mesta hamnade utanför..haha..men men..skrek som en j-la idiot oxå..

Kom väl hem runt halv fem kanske, lite tidigare än det först va tänkt..men det gjorde inget..Det vart ju såklart en dusch direkt när man kom hem. Sedan fick man fixa håret och sminket rätt fort då mormor å morfar hade kommit. Sen så gällde det att va social med alla hela kvällen..men det gick bra..Större delen av släkten kom på mottagningen som var helt underbar och rolig..Två av mina bästa kompisar kom oxå, dock gick dom i princip om varandra nästan..haha..E jätteglad att ni ville komma iaf..Maten var god, sällskapet var underbart och jag har nog aldrig varit så här mkt i centrum förut, senast var nog när jag va liten. Kameror var överallt då man skulle öppna alla presenter..hehe..Vid 20 så började folk röra sig hemåt men för min del var inte dagen slut än..Jag å Emelie slog då igång me å förkröka innan vi drog iväg in till stan för att gå på slutskivan. Vi mötte upp Alex å filip i slussen och gick tms till clustret..men det visade sig att man bytt lokal så slutskivan va på stället brevid, vilket va skyddsrummet. Där partade vi hela natten lång och hade grymt jävla kul, tog dock död på både mina fötter å röst..men vad gör det;) Runt två så drog jag, emelie, alex å charlotte därifrån...jag å Em tog samma buss och jag hoppade av i gullmars där ja fick stå i över 17 min å vänta på bussen..lite segt å man kände då att man varit uppe sen 7 på morronen. Var hemma runt 3 då det var att borsta tänderna och sedan väntade sängen. Somnade som en klubbad säl, somnade lycklig och glad. Med vetskapen om att jag aldrig kmr glömma denna dag:)

Detta var alltså min student som jag tog den 9 Juni 2010, underbart. Det går egentligen att beskriva me ord känslan man får när man tar studenten..har försökt å kan tillägga att det e som att sväva på moln typ. Under tiden jag har skrivit detta så blev det att man upplevde allt om igen, så underbart:D Vill göra om det igen:D Springa ut, åka flak..U name it;) 

Vi började på cyber kvarnholmen, hamnde sedan på cyber odenplan norra och avslutade gymnasiet på cyber odenplan södra..Vi gick i F5, blev sedan Te2a och avslutade som NT3a..Kmr aldrig glömma er, alla ni från orginal klassen som gick ut nu. Vi e fan bäst, vi har äntligen tagit studenten..fy fan va vi e bra..

Cyber gav mig många vänner, mkt skratt, mkt slit som tillslut lönade sig. Cyber och NT3a(F5) in my heart:)

Nu ska jag sova, imorrn ska jag fixa lite grejer inför kryssningen som ja ska på nu på tisdag:)

kram<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0